onsdag 18 mars 2009

På vägen hem: Solskenspromenad

Efter skolan idag gick jag hem till Mathilda. Jag fick se hennes nya katt som heter Linnea. Den var jättegullig och väldigt lekfull. På hem vägen tog jag lite foton:

Jag försökte fånga solen som har skinit så fint hela dagen, men det mesta man ser på bilden är detta trafikmärke som reflekterades av ljuset.

Här försökte jag ännu en gång fånga solen sken vilket jag lyckades med bättre. Observera också formen på detta helskumma träd.





Denna fina tiger-kattmötte jag på vägen efter att jag hade bestämt mig för att ta en lite extapromenad ner till vattnet.
Katten verkade gilla mig och följde med mig en bit på vägen, men det var verkligen svårt att fånga den på bild eftersom den var så snabb och min kamera så långsam.

Förlåt Anna men ditt gamla hus var så fint i solen med den fina lyktan i husknuten.











En liten isbit flöt nästan ensam kvar på vattnet.
En badstege ,som låg på bryggan, med torkat sjögräs på. tyckte den såg lessam men vacker ut.


Fiskmåsen flög över mig när jag stod på bryggan.
Trasiga baloner är fastknutna i ett träd på våran uppfart, de har suttit där sedan min lillebrors kalas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar